Semana del 3 - 7 de Sept. 2012

MAP Training

One of the items on the School Improvement Plan for the 2012-2013 school year is: Further Develop the use of the Measures of Academic Progress (MAP) data to improve student learning.

To meet that goal, we have arranged for a trainer from the Northwest Education Association to come to Tegucigalpa and provide a 3-day training for our teachers. On Wednesday, September 5, Ivonne, Kimmie, Florencia and Ashley J. will attend. On Thursday and Friday, September 6 and 7, all of our elementary homeroom teachers and some of the secondary teachers will attend.

There will be NO school for Nursery to Grade 5 on Thursday and Friday, September 6 and 7.

Our teachers are making the necessary accommodations in the delivery of the curriculum to make sure that this does not affect the learning of our students. As only a few of the secondary teachers will attend the training,

the Middle and High School students will have classes as normal on Thursday and Friday, September 6 and 7.

We thank our parents for their support and understanding in this matter, and encourage anyone who has a question to email our Head of School at
debgilespk@yahoo.com

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

Ya que ésta será una semana corta, NO HABRÁ PRUEBA de ortografía. Además, comenzaremos a estudiar las palabras que se seleccionaron para la Competencia de Ortografía de las Escuelas Bilingües (ABSH) que nuestra escuela organizará nuevamente éste año académico. 

Estas son las palabras  a trabajar ésta semana, pero que serán evaluadas la próxima semana:


1.           abandonado                7. adecuado                  13. agente
2.           abanico                       8. además                     14. agitar
3.           abundancia                  9. adios                        15. agotado
4.           acciones                     10. adverso
5.           acertado                      11. aeronave
6.           aclaración                   12. afectuosa


El tema de la semana: Los textos Narrativos. 
Durante la semana, los alumnos identificarán las características de éste tipo de textos y leerán el CUENTO CORTO: "La Madriguera Abarrotada"  con el cual aprenderán sobre generosidad y amistad. 

Lea el cuento en línea en le siguiente link: 

Nuestros proyectos anteriores:  

Periódico Mural



Periódico Mural 4A

Periódico Mural 4B


 

 


Al estudiar los textos líricos, los alumnos escribieron POEMAS de su propia invención, estos fueron los más populares, según los mismos alumnos:


NATURALEZA

Qué lindo día hoy.
Ojalá mañana sea como hoy, ¡qué bello girasol!
Que está creciendo con el sol.

Que lindos pajaritos
cantando en ésta alegre mañana
hacen una buena orquesta
con el sol , el viento y las ranas.

Kamila

LA ROSA 

Una semilla cae 
una rosa crece
al compás del sol resplandece
se va el sol triste la rosa
la flor no crece. 

Un día mejor desaparece
no se supo de aquella rosa
hasta que un lindo día
vino de nuevo y aparece. 
                                                                                                             María José , Ashling



La Naturaleza 

La naturaleza es verde
pero la belleza se pierde
porque al tirar basura
se intoxica el ambiente

Los ríos son azules
las plantas son verdes
los arboles son café
igual que un laté.  
                                                                                            Noel , Eduardo 

  



No comments:

Post a Comment